Regulamin skrócony Gymkhana Motosobolew.
MotoGymkhana - konkurs sprawnościowej jazdy motocyklem.
Uczestnicy.
1. Uczestnikiem zawodów może być każda osoba posiadająca motocykl lub motorower.
2. Uczestnik zawodów musi być trzeźwy.
Pojazdy.
1. W zawodach mogą startować motocykle i motorowery o dowolnej mocy, pojemności i przeznaczeniu.
2. Motocykl musi być sprawny technicznie i nie posiadać wycieków.
Zasady rozgrywki.
1. Zawodnicy startują w trzech grupach:
a. Junior - Motorowery i motocykle do 125cm.(w tej grupie mogą startować dzieci i młodzież).
b. Oldtimer - motocykle wyprodukowane przed 1990r.
c. Open - motocykle współczesne o dowolnej mocy i pojemności.
2. Zawody podzielone są na kwalifikacje i finały.
3. Każdy zawodnik ma prawo do 3 przejazdów w kwalifikacjach i 3 w finałach.
4. Do finałów przechodzi 6 zawodników z najlepszym czasem.
5. Celem jest jak najszybsze pokonanie toru.
6. Każdy przejazd odbywa się z pomiarem czasu.
Oznaczenie toru i figury.
1. Tor oznaczony pachołkami.
2. Dodatkowe oznakowanie kredą chodnikową i tabliczkami.
3. Figury: slalom, ósemka, rotacja, slalom wydłużony, brama, łuki, nawroty.
Pomiar czasu.
1. Pomiar czasu dokonywany będzie aplikacją FreeStopWatch.
Błędy i kary.
1. Za błędy podczas pokonywania trasy dolicza się karne sekundy do czasu przejazdu lub dyskwalifikuje zawodnika.
2. Potrącenie lub przewrócenie pachołka - 3 s.
3. Podparcie się nogą - 3 s.
4. Przewrócenie motocykla - 0 s. (Samo podniesienie zajmie dużo czasu).
5. Niezmieszczenie się w kopercie mety - 3 s.
6. Zatrzymanie się w kopercie startu, zamiast w kopercie mety - dyskwalifikacja.
7. Pomylenie trasy - dyskwalifikacja, o ile zawodnik nie zawróci do miejsca pomyłki i nie naprawi jej przed wjechaniem na metę.
Klasyfikacja.
1. Do klasyfikacji końcowej brany jest najlepszy czas z 3 przejazdów.
Postanowienia końcowe.
1. Sędzią w konkursie jest Rysio.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają decyzje Rysia.
Regulamin skrócony Pogoń za Rysiem.
Pogoń za Rysiem to forma rajdu na orientację (coś na zasadzie zabawy w podchody). Przejazd będzie miał charakter turystyczno-krajoznawczy.
Wyłącznie po drogach asfaltowych. Należy jechać uważnie i obserwować otoczenie, ponieważ pytania na punktach kontrolnych mogą dotyczyć elementów występujących bezpośrednio na trasie przejazdu.
Zasady przejazdu:
Zasadnicza trasa oznaczona będzie wstążką koloru czerwonego. Wstążki wyznaczać będą kierunek jazdy. Na odcinkach prostych bez oznaczenia kontynuujemy jazdę na wprost.
Jeżeli na skrzyżowaniu nie będzie wstążki to kontynuujemy jazdę na wprost.
Punkty kontrolne PK.
Na trasie znajdować się będą punkty kontrolne PK oznakowane tabliczką z wizerunkiem motocyklisty. W odległości do 2m ukryta będzie litera lub zadanie.
Literę z oznakowania należy odbić na karcie zadań w kolejności występowania. Raz wpisane litery nie mogą być poprawiane. Poprawki uznane będą za brak PK.
Odnalezienie wszystkich liter uprawnia do odgadnięcia hasła i wpisania go w kartę drogową.
Odpowiedzi na pytania należy wpisać do karty zadań.
Zadania specjalne.
Próba sprawnościowa z pomiarem czasu odbędzie się w bazie rajdu.
Zadanie specjalne, poszukiwanie rysiej kity odbędzie się w bazie rajdu.
Obowiązki uczestników:
Załoga odpowiada za swoje dokumenty rajdowe, ich kompletność i czytelność wpisów.
Niedozwolone jest komunikowanie się załóg między sobą (w jakiejkolwiek formie).
Punktacja:
Za każdą literę - 1pkt.
Za odgadnięte hasło - 5pkt.
Za każde zadanie - 2pkt.
Za odnalezienie ,,rysiej kity,, - 10pkt.
Klasyfikacja:
Zwycięzcą będzie uczestnik, który będzie miał najwięcej punktów. W przypadku równej ilości punktów o miejscu decyduje czas próby sprawnościowej.
Za zajęcie miejsc I - III - puchary.